125e MAN

voor Ben Becker


In de 35 jaar waarin Roordink Bedrijfswagens actief is in de transportwereld, zijn er vele sterke klantrelaties gesmeed. Eén van de klanten van het eerste uur is Ben Becker Internationaal Transportbedrijf uit Soest. Het bedrijf, dat actief is in de transport, opslag en distributie, is met zijn rood-gele vrachtwagens een bekend gezicht op de Europese snelwegen.

De feestelijke levering van de 125e MAN kwam als een verrassing voor Becker. “Ruim een derde van ons wagenpark bestaat uit MAN’s, maar we waren zelf de tel al lang en breed kwijtgeraakt. We kochten onze eerste MAN ooit naar aanleiding van de vraag van een klant en zijn blijven hangen omdat het goed beviel. MAN is favoriet onder onze chauffeurs vanwege de ruime, comfortabele cabine. Zeker op de lange ritten een grote plus. Maar MAN kan ook qua dieselolieverbruik goed meekomen. Aan het eind van de dag geeft dat toch de doorslag.”


PURE DEGELIJKHEID

Dat Roordink eveneens een familiebedrijf is, vindt Becker een pré. “Voornamelijk vanwege de bedrijfscultuur. De klik met je vertegenwoordiger, in ons geval Richard Kramer, is erg belangrijk. Hij is goudeerlijk. Beiden moeten we ons brood verdienen, maar valt iets goedkoper uit, dan komt hij je tegemoet. Het is eerlijk spel. Dat werkt heel plezierig.” De in het oog springende rood-gele laadbakken van Ben Becker komen grotendeels bij de carrosseriebouw van Roordink vandaan, vertelt Becker. “Daar in Veenendaal bouwen ze

de beste laadbak die er is. Pure degelijkheid. Als wij door omstandigheden ergens anders een laadbak moeten laten bouwen, dan geven we een Roordink-bak als voorbeeld mee. En dat doen we niet omdat we die carrosseriejongens zo vreselijk aardig vinden, ze leveren gewoon een verschrikkelijk goed product.”


SPARRINGPARTNER

Becker heeft de transportwereld in 50 jaar enorm zien veranderen, maar ook de toekomst brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. “De elektrische truck schijnt al over een jaar of twee van de lopende band te rollen. Als internationaal opererend transportbedrijf zijn we daarom met de provincie in gesprek over de infrastructuur die daarvoor nodig is. Ook hebben we een test gedaan met HVO biodiesel, wat een alternatief kan zijn. Het is ingewikkelde materie. We moeten anticiperen op een nog onbekende toekomst. Dan is het fijn als iemand met je meedenkt, er dieper induikt en samen met jou en de diverse gemeenten en provincies in conclaaf gaat. Onze relatie met Roordink is niet alleen koper-verkoper, maar ook sparringpartner.”